feel free to navigate around. FOLLOW | DASHBOARD.
What About You?


entries | profile | tagboard

Wednesday, October 24, 2012
bicara hati.

hye. long time no see. lame tak menaip kan. maklum la, spm dah nak dekat. dh kire terlalu dekat. ni yang buatkan aku rajin menaip sebab aku rasa nak luah semuanya isi hati aku. dah terlalu penat untuk memendam, terlalu penat untuk berdiam kata, terlalu letih untuk memendam rasa. mungkin inilah yang dikatakan kehidupan. tidak lengkap tanpa dugaan dan cubaan untuk hambaNya. tidak dapat diungkapkan lagi keadaan hati aku ni. terlalu sakit. kini, mudah je hancur berkecai. mudah untuk terasa hati dengan seseorang walaupun perkara yang remeh. yang tak sepatutnye. kini, mudah je mengalirkan air mata yang dulu nye susah untuk dingalirkan. adakah ini tandanya aku sudah berputus ase? sudah pasrah dengan ketentuan Nya?
biarlah ia menjadi rahsia hati.




duhai hati. cepatlah sembuh. tabahkanlah dirimu hati untuk menghadapi penentuan hidupku kelak. janganlah bersedih. ingat, Tuhan turunkan ujian untuk menguji keimanan dan ketakwaan hambaNya. masalah memang tidak akan pernah lari dari kita. tabahkanlah hati tu. kuatkan semangat. demi mereka yang tersayang. sebab aku adalah harapan untu keluarga aku, contoh untuk adik-adik ku. untuk kebahagiaan hidup ku sendiri kelak. tenangkan hati. tenangkan fikiran. lupakan masalah yang tak sepatutnye difikirkan buat seketika. tumpu kepada spm. 

ya, masalah. selalu ada tika kita bangun dan jatuh. selalu ade untuk terus menguji kita. 
kesabaran amat penting. sabar merupakan separuh daripada iman. selesaikan masalh dengan cara yang elok. 
think twice babe. 


Ya Allah. Kuatkanlah semangat kami semua untuk terus bersemangat untuk membuat persediaan menghadapi SPM2012. semoga kami mendapat kemudahan pada hari hari peperiksaan. hanya padaMU kami memohon. sesungguhnya, Kau Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. AMIN. 




0 loner (s)
OLD | NEW
Template by NFS. Background by NFS and icons by NFS.